Latest Release:
Price: Free
(release notes)

Attributes

Dogs are permitted Bicycles are not permitted Not Handicap Accesible Not stroller Accessible Scenic Views Not available at all times

Vloek van de FTF #11

• Last Updated: 8/5/2012 4:57 AM
  • Downloads: 419
  • Completions: 18

The curse of the FTF... over komen waaien uit verre, vreemde landen... Bij de caches uit deze serie ben je vervloekt om nooit meer een FTF te scoren tenzij je voldoet aan de speciale voorwaarden. Dit is de 11e cache uit deze serie.

About This Cartridge

‘The Phantom of the FTF’ moet in actie komen! De serie zal hoe dan ook voortgezet worden en de vloek zal zich blijven verspreiden.

Het doel van deze cache is om de vervloeking op te heffen die over Lein is uitgesproken. Hiervoor zullen we een geheimzinnig drankje moeten brouwen waarmee de vervloeking kan worden opgeheven. Dit drankje in combinatie met een toverspreuk zal Lein ontdoen van de vloek en daarmee de vloek weer overdragen aan een nieuwe cacher… Misschien ben jij dat wel?

Met behulp van deze Wherigo cache maak je een wandeling van ruim 6 kilometer over het Hulshorster Zand. Onderweg zul je op verschillende waypoints ingrediënten moeten verzamelen voor het geheimzinnige drankje waarmee de vervloeking kan worden opgeheven.

Starting Location

Parkeren kan op N 52° 21.040 E 005° 44.210, dit is de parkeerplaats bij de Klarenweg. Hier kan tevens de cartridge gestart worden.

Recent Cartridge Logs:

Groundspeak Premium Member Team Dickzak played it on 8/19/2013

Rating: 5 stars

Enkele dagen geleden begonnen we aan deze vervloekte tocht. Het ging in het begin van een leien dakje, want alle WP's werden zonder problemen (na soms erg lang zoeken) gevonden.
Tot we werden overvallen door een regenbui, dat had voor ons het teken moeten zijn om weg te wezen. Maar ja eigenwijs, dus doorgaan. Bij WP8 aangekomen zat de moed er nog goed in, maar die moed verdween toen we na 30 minuten zoeken nog geen aanwijzing hadden gevonden. Dan maar terug naar de camping en een mail aan de CO sturen. Die antwoorde ons snel met een hint.
Dus de volgende dag er weer opaf (gelukkig maar 3 km van de camping) en opnieuw zoeken. Weer geen succes. Nog maar een keer een mail aan de CO, en weer kwam het antwoord zeer snel.
Vandaag voor de derde keer (scheepsrecht) er weer opaf, want nu wisten we waar we precies moesten zoeken. En we hebben met een trucje de aanwijzing gevonden. Dus konden we eindelijk verder naar de volgende WP's. Die werden zonder problemen gevonden, alsmede de stash.
GerardM86 hartelijk dank voor deze mooie Whereigo, het is jammer dat er maar zo weinig geocachers zijn die het "aandurfen". Het is toch echt de moeite waard.
De Whereigo cardridge werkte perfect, we hebben wel na elk gevonden WP een save gemaakt.
TFTC Team Dickzak

Groundspeak Premium Member Icemen4 played it on 5/5/2013

Rating: 5 stars

Ruim een jaar geleden werd ik door een medecacher
op deze Wherigo gewezen.
"Ook deze moet je op je verlanglijstje plaatsen en als je tijd hebt ga je die gewoon doen" zei hij tijdens een mooie nachtcache.
Van de week even telefonisch overleg gehad met m`n geocache-buddy en die wilde toen ook wel meelopen.
Vandaag was de dag aangebroken en de rugzakken omgedaan.
Twee veldflessen met water, bak met bruine boterhammen met kaas en een zakje drop voor onderweg.
WP1 en 2 werden vlot gevonden dus op weg naar WP3.
Via verschillende paden, nou paden,zeg maar gerust zandweggetjes op weg naar WP4 en daar aangekomen eerst maar even uitgerust en genoten van deze prachtige omgeving.
Meteen de nieuwe camera uitgeprobeerd zodat we later nog eens uitgebreid kunnen weg dromen van onze wandeltocht.
Heuveltje op, heuveltje af, stukje door het bos en dan weer een korte wandeling over de heide.
Ondertussen waren we bij WP8 aangekomen maar hier alles onderzocht en de mooie boom geïnspecteerd maar geen aanwijzing kunnen vinden.
Met 2 Oregons 550 was het opnemen van de gevraagde code zo gebeurt en konden wij de grote oversteek naar het volgende WP beginnen.
Via een prachtige zandverstuiving kwamen wij aan bij een bankje maar daarvoor moesten we eerste een steile zandberg beklimmen.
Ook hier maar even gepauzeerd en de inwendige mens getrakteerd op koel water met een bruine boterham met kaas.
En ook hier weer een schitterend uitzicht met hier en daar een klein eilandje van zand met 1 boom erop.
Maar bij het laatste WP was de kaalslag al begonnen.
Bijna alle bomen waren gerooid en op WP10 stond niets overeind!!
Dus ook hier moest er gegokt worden en na tig secondes, Bingo,we konden richting de eindlocatie wandelen.
Ook hier was flink gerooid maar de mooie kist lag er nog keurig.
Netjes verstopt onder een paar takjes.......

Alleen al de wandeling hier op dit prachtig stukje natuur
is al een dikke favoriet waard, dus deze zal ik
ook uitdelen voor de goed werkende Wherigo!!
TFTC

In : Favorite + TB
Uit: Niets

Groundspeak Premium Member raftjen played it on 10/4/2012

Rating: 5 stars

wat een pracht van een wherigo.
Zo heb ik ze graag. Ze werken goed en spelen zich af in een prachtige omgeving.
Bedankt
uit: TB + Coin
in: TB

Groundspeak Premium Member tigerententeam played it on 9/14/2012

Rating: 5 stars

Vandaag onze laatste dag in Nunspeet.
Bij zonnig weer, zijn we met team Aladna op pad om deze Wherigo te doen.De wandeling ging door heel veel mooie natuuren ook zandduinen. De vezameling van de ingrediënten verliep goed, alles werd gevonden. Aan het eind verwachte ons een groot Kokpot.
de cache wordt gevonden en we hebben ons in het logboek ingeschreven + 1 Favoritenpunt

TFTC

Groundspeak Premium Member Control Sea played it on 8/9/2012

Rating: 4 stars

Na het advies dat ik iets beter moest lezen wat er in de beschrijving stond, heb ik met veel plezier deze tocht door de zandverstuivingen kunnen lopen, wat heel wat zweetdruppeltjes heeft gekost met dit mooie weer. Dit was een prachtige Wherigo en ik raak steeds meer verslingerd aan dit type cache. De cache zelf was erg opzichtig verstopt, dus heb ik de camouflage iets aangepast. Dank voor deze cache die heel wat werk moet hebben gekost! (maar ja, dat heb je met een vloek....)